love is all.

det är exakt fyra dagar sedan jag överraskade min kille med att vi ska bli föräldrar. jag hade känt det på mig, denna trötthet var inte normal, så jag tog ett test jag hade hemma och chockades av de två plussen. men, jag trodde inte på det och var därför två vändor till apoteket för att köpa två olika test av två olika märken. hade alltid föreställt mig att detta var något man gör ihop, att mensen blir sen och att man därför köper ett test och pirriga väntar minutrarna innan stickan visar något. så blev det inte, men är det något jag borde lärt mig är ju just det att inget blir som man tror. jag menar; detta är mannen jag inte kände för ett år sedan, och nu har vi köpt en bostad tillsammans och väntar vårt första barn. låter oerhört klämkäckt, som att jag skriver om någon annan, men jag tackar min lyckliga stjärna för att livet svänger så mycket ibland. (och från en som fyller sitt bildflöde i mobilen med med käcka yogi-citat à la "a straight road does not make a skillful driver" eller något i den stilen är detta på pricken mig, haha).

en timme innan vi skulle ta tåget till min hemstad för att fira att min syster fyllt 40 kom han in genom dörren. kanske har jag aldrig varit så nervös, och han hann inte ens få av sig ytterkläderna innan jag berättade. stunden är som ett töcken men jag vet att vi både grät en skvätt och hoppade av lycka.
fyra dagar senare har jag nog smält att jag är gravid (ömma bröst, trött osv) men kan inte förstå att om allt går väl finns det en bäbis här om några månader.

detta är alltså bloggen för den som inte fattar något. namnet gravidguru anspelar inte på att jag är en guru inom detta utan en ironisk anspelning på att jag fattar ingenting och kan ingenting men hoppas att det går bra ändå. tänker att folk har levt på söderhavsöar, i smogiga städer, kalla landsbygder, stressiga storstäder, blåsiga och isolerade öar i nordnorge osv och ändå har det gått bra. ja, visst har jag dragit ner på mitt kaffedrickande och jag försöker välja torkad mango framför chips. visst har jag petat i mig EN "mitt val kvinna" för att få i mig lite folsyra, men alltså vad i helvete med livsmedelsverkets rekommendationer; "det räcker med en frukt om dagen i början"  - antingen kan jag äta larvigt mycket eller inget alls. jag tänker att kroppen signalerar vad den vill ha och det går bra. det går bra. 

välkommen till mitt nya krypin. jag vet inte vad det ska bli av detta men jag har alltid haft ett sätt att bearbeta genom text, så detta är av mig och för mig och kanske för dig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

chocken.